Wczesno wiosenne płocie w Nowej Pasłęce 2015-03-07

Początek marca wraz z kolegą postanowiliśmy sprawdzić...

odcinek Alei Topolowej. Okazało się dobrym wyborem, gdyż płoci i krąpi było bardzo dużo. Na łowisko przyjechaliśmy późno i po rozłożeniu zestawów oraz przygotowaniu

mieszanek zanętowych zostało nam zaledwie 2,5 godziny wędkowania.

Skład treningu:

• Krzysztof
  • Mirosław

Szybko wybraliśmy odcinek do wędkowania. Szybkie losowanie: Kolega Mirosław stanął na otworku. Z przygotowanych mieszanek ulepiliśmy dosyć spore kule i posłaliśmy je w granicach 8 i 11 m.

Metoda połowu:

Krzysztof - zestaw skrócony (tyczka) - ze spławikiem 4 gramowym

Mirosław - przepływanka ze spławikiem typu stick 3 gramowym

Przynęty: ciasto z czosnkiem, pinka kolorowa, białe robaki, czerwone robaki.

Mirek podał mieszankę gliny i zanęty w stosunku 2:1 (glina/zanęta) koloru jasnego (glina rzeczna), doklejając bentonitem i wzbogacając zapachem Gardons.

Moja mieszanka było trochę bardziej uboga tzn. 3:1 (glina/zanęta), koloru ciemnego. Do tego trochę parzonej pinki oraz zapach Gardons.

Muszę przyznać, że półtora godziny należało zdecydowanie do mnie, gdyż selekcjonowałem piękne płocie. Mirek natomiast odławiał sukcesywnie niewielkie krąpie.

W drugiej godzinie zerwałem zestaw i trochę zamieszanie się zrobiło na stanowisku, gdyż błędnie ustawiłem grunt, co w rezultacie zmniejszyło mój wynik końcowy. W tym czasie kolega Mirek zaczął odławiać płocie i krąpie, odrabiając tym samym straty. W ostatniej godzinie ostro wziąłem się do pracy i zwiększyłem swój wynik o niecały kilogram. Sukcesywnie odławiając ryby zbudowaliśmy piękne wyniki jak na tę porę roku (wczesną wiosnę).

Podsumowując wyprawę, można by powiedzieć, że mogliśmy przygotować bardziej starannie sprzęt, wtedy wynik końcowy mógł by wyglądać całkiem inaczej. Mimo wszystko byliśmy zadowoleni z połowu oraz nowych doświadczeń wędkarskich.

Wynik końcowy:

Mirek - 8,30 kg

Krzysztof - 9,20 kg

Poniżej krótki filmik z C&R

djembed

Tekst: Krzysztof

© Rybomaniacy 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.